سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

قرص طلا درمانی برای مقابله با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک

  • کد خبر: ۱۵۸۳۶۳
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
قرص طلا درمانی برای مقابله با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک
دانشمندان دریافته‌اند که ترکیبات طلا عملکرد بسیار خوبی در برابر باکتری‌های بیماری‌زا دارد.

به گزارش شهرآرانیوز - از عصر طلایی استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها پس از جنگ جهانی دوم زمان زیادی گذشته است و حالا تعدادی از باکتری‌ها نسبت به برخی از این دارو‌ها مقاوم شده‌اند. درنتیجه دانشمندان به سراغ ترکیبات طلا رفته‌اند و دریافته‌اند که این ترکیبات عملکرد بسیار خوبی در برابر باکتری‌های بیماری‌زا دارد.

محققان مؤسسه بهداشت عمومی بارسلون می‌گویند که ۱۹ ترکیب از طلا می‌تواند در برابر شماری از انواع باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک بسیار مؤثر عمل کند. این اولین‌باری نیست که از این ماده معدنی ارزشمند برای حفظ جان مردم استفاده می‌شود، اما حالا پژوهشگران با اطمینان بیشتری می‌توانند به طلا برای کشتن باکتری‌ها متوسل شوند.

«سارا سوتو گونزالز» از مؤسسه بهداشت عمومی بارسلونا می‌گوید: «ترکیبات طلا از تکنیک‌های متنوعی برای کشتن باکتری‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها آنزیم‌ها را از کار می‌اندازند، عملکرد غشای باکتری‌ها را مختل می‌کنند و به DNA آن آسیب می‌زنند.»

پژوهشگران می‌گویند ترکیبات خود را در مقابل باکتری‌هایی نظیر استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی‌سیلین (MRSA)، استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس، سودوموناس آئروژینوزا، اسینتوباکتر بومانی و ذات‌الریه باکتریایی آزمایش کرده‌اند. از میان این ۱۹ ترکیب، ۱۶ مورد در برابر MRSA و اس. اپیدرمیدیس اثرگذاری بالایی داشتند و ۱۶ مورد در مقابله با باکتری گرم منفی مؤثر ظاهر شدند. باکتری گرم منفی مقاوم‌ترین گونه از باکتری‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌هاست.

سوتو گونزالز می‌گوید: «بسیار هیجان‌انگیز است که می‌بینیم برخی از ترکیبات طلا در برابر MRSA و ای. بومانی اثرگذارند؛ چرا که این دو باکتری بزرگ‌ترین عامل عفونت‌های بیمارستانی هستند. با نتایج نویدبخش دیگر تحقیقات پیرامون سایر انواع آنتی‌بیوتیک‌های طلا، آینده برای آنتی‌بیوتیک‌های مبتنی بر طلا درخشان است.»

اگرچه این پژوهش فعلاً در مراحل مقدماتی قرار دارد، اما دانشمندان تأکید کرده‌اند که استفاده از این آنتی‌بیوتیک‌ها نه پرهزینه و نه دشوار خواهد بود. سوتو گونزالز می‌گوید: «این نوع از ترکیبات طلا که ما روی آن‌ها تحقیق کرده‌ایم، تحت عنوان ترکیبات طلا (III) شناخته می‌شوند و تولید آن‌ها نسبتاً ساده و کم‌هزینه است. همچنین می‌توان این ترکیبات را به‌راحتی دستکاری و دامنه گسترده‌تری را برای تولید دارو‌ها ایجاد کرد.»

نتایج این پژوهش قرار است تا چند روز دیگر در کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی کپنهاگ ارائه شود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->